<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7038877730669812115\x26blogName\x3dGOD\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://inthenameofmygod.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dfa\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://inthenameofmygod.blogspot.com/\x26vt\x3d-3960238687641729694', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

GOD

هر كس به اندازه خدايي است كه به آن ايمان دارد...

 

يكساني فلسفه

آمريكا كشور قدرتمند جهان است، به دنيا ظلم مي كند.
دولتمردان ايراني قدرتشان به مرزهاي كشور محدود است، به زنان ايران ظلم مي كنند.
ظلم، ظلم است. اگر چه ابعادش تفاوت كند يا قربانيانش. اين هر دو در واقع يكي هستند. اگر جاي اين دو مرتكب عوض شود تفاوتي ايجاد نمي شود اگر بدتر نشود چون كساني كه در ابعاد كوچك هم دست از ظلم بر نمي دارند معلوم نيست اگر قدرت زيادي داشته باشند و مثلاً در بعد تسلط برجهان، چه خواهند كرد. ما مثل هم هستيم و سنت خدا در قرآن وعده داده است هر قوم ظالم را بوسيله قومي مانند خودش از بين خواهد برد.
گوشه اي از طرز تفكر احمدي نژادها كه در قوانين و لوايح متبلور مي شود را (در اين مطلب، كا منت دوم) باز خواني كردم . در راستاي انتظار حضرت حجت نامه اي براي احمدي نژاد نوشته بودم و قبل از اينكه آن را براي شما بگذارم براي اينكه احساس خنجر از پشت خوردن مانند آن احساسي كه از سياستهاي او به انسان دست مي دهد به او دست ندهد آن را ابتدا به وبلاگ شخصي خودش فرستادم. اين نامه در تاريخ 23 تير ماه 1387 نوشته و فرستاده شد :
آقاي رييس جمهور
سلام
....
كنفرانس خبري شما را ديدم: دفاعيات شما از مردم فلسطين و يهوديان آواره، و با تصميمات شما و وضع زنان در كشور مقايسه كردم. در تظلم خواهي شما قرابت نزديكي با درد دل خود و ديگر هموطنان خود يافتم. هر جمله شما جمله اي بود كه مي خواستم بگويم به خود شما. بنابراين از متن سخنراني تان استفاده كردم تا به زبان خود شما با صحبت كنم تا شايد بفهميد ظلم ، ظلم است اگر چه ابعادش تفاوت كند يا قربانيانش. آنچه از سخنان شما برداشته ام و به جاي آن كلمات خودم را قرار داده ام در پرانتز نوشته شده است. در كل به جاي كلمات : مردم فلسطين، يهوديان آواره و دور از وطن، ملتها، بشريت و...كلمه (زنان) و به جاي كلمات: كشور هاي ابر قدرت، آمريكا و انگليس ، رژيم صهيونيستي، دشمنان، غربيها و اروپاييان و ...كلمات (دولتمردان ايران) و (تصميم گيرندگان امور زنان) را گذارده ام. بخوانيد و به ملت و زنان اين مرز و بوم جواب بدهيد:
رئیس جمهوردر دومین کنفرانس خبری خود ابتدا گزارشی از عملکرد دولت در ماههای گذشته را ارائه کرد و سپس به سئوالات خبرنگاران داخلی و خارجی در مورد مواضع و سیاست های دولت در مسائل مختلف پاسخ گفت.
به گزارش خبرگزاري مهر، رئیس جمهور در آغاز کنفرانس خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی، با یادآوری چهار شعار عدالت گستری ، مهرورزی، خدمت رسانی و پیشرفت و تعالی همه جانبه کشور در دولت نهم ... گفت:
**ادبیات (دولتمردان اين) کشور قدرتمند ادبیات زور و چپاول است
رئیس جمهوری ایران در ادامه کنفرانس مطبوعاتی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی تقویت کرامت انسانی و ترویج مهرورزی را از سیاست های دولت دانست و گفت: دولت خودش را خادم مردم و در کنار مردم می داند.
......
وی در ادامه گفت: یک ملت صلح دوست ملتی است که خواهان صلح و آرامش برای همه ملتهاست. ملتی که خواهان سلامت همه ملتهاست . از شادی همه ملتها شاد و از غم همه غمگین است. ملت ایران یک ملت الگوست و فرهنگ ایرانی می تواند الگو برای همه قرار بگیرد.
وی تاکید کرد: امروز مشکل (زنان) حضور (دولتمرداني) است که هیچ اعتنایی به اصول اخلاقی و اعتقادی انبیاء ندارند. من اجازه می خواهم یکی از پدیده های مشکل امروز جهان را بازخوانی کنم.
رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: هر انسانی از دید ما عزت دارد و با کرامت است. کرامت او احترام او، سعادت او و شخصیت او محترم است (نه جنسيت او). خون و جان و مال و ناموس و حیثیت او محترم است. این تعلیمات انبیاء است.
احمدی نژاد اظهار داشت: اما چرا فقط برای عده ای از کشته شدگان مرثیه سرایی می شود بر فرض که این اتفاق نیز افتاده باشد اما چه کسی باید تقاص آن را پس بدهد که این موضوع یک سئوال جدی در برابر بشریت امروز است. ما ضمن احترام به هم پیروان همه ادیان با ایجاد مشکل برای هر انسانی (ازجمله زنان) مخالفیم.
ادامه در پست پايين

برچسب‌ها:

By maryam
On ۱۳۸۷ شهریور ۱۵, جمعه
At ۱۲:۳۷:۰۰
Comments :
 

for this post

 
Anonymous ناشناس Says:

سلام.
مطلب شما را در ليست پيوندهاي روزانه ام قرار دادم.
موفق باشيد!

 
 
Blogger maryam Says:

پاسخ به رضا:
سلام !
باعث افتخار من است. خوشحال شدم و از توجه شما متشكرم .
پيروز باشيد!

 
 
Anonymous ناشناس Says:

سلام

تا حدودي با حرفاتون موافقم ولي با يه جاهاييش مخالفم مثلن اين ظلمي كه شما مي گين به احمدي نژاد ربطي نداره يا اينكه فقط به احمدي نژاد ربط نداره
به همه ربط داره به خاتمي هاشمي...و حتي به شما و به من و تازه فقط اين ظلمي كه شما مي گين نيست ظلماي بيشتر و حتي بزرگتر بوده كه به دلايلي نمي گمشون...
ولي به نظر من مشكل اصلي ما برداشت غلط از انقلاب بود از حرف امام بود ودر كل از دين محمد بود(و هست) مشكل ما فرهنگ غلط كاسه هاي داغ تر از آش بود(و هست)

من يكي از اعضاي ديرنو هستم

 
 
Anonymous ناشناس Says:

علیرضا جان من منظورت را نمی فهمم که مشکل اصلی ما برداشت غلط از انقلاب و حرف امام و دین محمد بود. یعنی این سه تا را در یک مجموعه با هم می بینی؟ و اینکه آیا همه اینها را درست می دانی و فقط مشکل برداشت غلط بوده و یا کاسه داغ تر از آش بودن؟
در ضمن ترکیب دین محمد برای من معنایی ندارد. چون دین متعلق به محمد نیست و اتفاقا در قرآن هم روی آن تاکید خاصی شده است. آنجا که می گوید: «و محمد جز فرستاده‏اى كه پيش از او [هم] پيامبرانى [آمده و] گذشتند نيست آيا اگر او بميرد يا كشته شود از عقيده خود برمى‏گرديد و هر كس از عقيده خود بازگردد هرگز هيچ زيانى به خدا نمى‏رساند و به زودى خداوند سپاسگزاران را پاداش مى‏دهد» (آل عمران-144)
در قرآن دین واحد است و همه پیامبران، فرستادهشده برای همان دین واحد بوده اند.

 
 
Blogger maryam Says:

پاسخ به عليرضا رحيمي از اعضاي نشريه دير نو:
سلام !
با اين حرف شما كاملاً موافقم كه اين ظلم فقط به احمدي نژاد ربط ندارد. اين موافقت را در متن با آوردن كلمه "احمدي نژادها " و لينك دادن به مطلبي از سايت لوتوس و نظري به قلم آقاي محمد مطهري و ... ابراز كرده ام. من حتي كساني را صد در صد مخالف احمدي نژاد و در فحش دادن به او ديده ام كه نا خواسته و ناخود آگاه در مورد اين ظلم نظرات كاملاً موافق و مطابق با او داشته اند. و هميشه گفته ام از ماست كه بر ماست. ما مثل هم هستيم ايران و آمريكاي جنايتكار و اروپاي دست نشانده. يافتن مقصر وعلت اصلي بحثي جداست ، هدف نشان دادن اين يكساني بود. البته احمدي نژاد با طرز تفكر و قوانينش نقش ويژه اي در تسريع اين ظلم دارد و البته هيچ كس مانند او تا بحال فرياد مظلوميت ملت ايران و فلسطين وكشف ظلم و ... را سر نداده است.
اما در مورد" ظلم بيشتر و بزرگتر" چون مي دانستم با اين اصتلاحات رو برو مي شوم با زير ساختي محكم در اين باره در پست هاي قبلي : "ظلم" و " نانو ظلم" كه پارچه چهل تكه اي است از كامنتهاي دوستانتان در پست "ظلم"، به پست يكساني فلسفه رسيده ام.
از حضور و نظرتان متشكرم.

 
 
Anonymous ناشناس Says:

"علیرضا جان من منظورت را نمی فهمم که مشکل اصلی ما برداشت غلط از انقلاب و حرف امام و دین محمد بود. یعنی این سه تا را در یک مجموعه با هم می بینی؟ و اینکه آیا همه اینها را درست می دانی و فقط مشکل برداشت غلط بوده و یا کاسه داغ تر از آش بودن؟"

آقا حامد عزيز اگر دقت كنيد من گفتم كه مشكل اصلي ما "برداشت غلط" بود(و هست)و منظور من هم كاملا مشخصه حرف من اينه كه ما قرار بود پيرو خط امام باشيم يا امام پيرو خط ما! منظور من از "ما" هم يعني كل جامعه ي ايران اسلامي! نه حكومت ونه شخص خاصي مي ميگم كساني بودند و هستند كه عمدا يا سهوا از امام و انقلاب جلوتر رفتند در حالي كه نه امام را شناختند و نه انقلاب را چون اسلام را نمي شناختند همين!

و ديگر اين تركيب "دين محمد" كه من فقط اون رو به عنوان يك اصطلاح به كار بردم و منظورم دين اسلام بود نه اينكه اسلام از طرف شخص پامبر است و مشكلي هم در به كار بردنش نمي بينم چون منافاتي با كلام خدا نداره بالاخره پيامبر دين اسلام كه حضرت محمد(ص) هست!

 
 
Anonymous ناشناس Says:

روي بحث اصلي نظر چنداني نداشتم. با خواندن نظرات بود كه خواستم چيزي در تاييد دوستم -عليرضا- گفته باشم. آن هم به نوعي انحراف در اصل كه در همه ي انديشه ها بوده است و صورت گرفته است. حالا مي خواهد انديشه اش اسلام باشد-همان دين واحد منظور است- مي خواهد تفكرات امام باشد، مي خواهد اهداف انقلاب باشد، مي خواهد اهداف كمونيسم، مي خواهد اموزه هاي مسيح و يا هرچيز ديگري. اصولا انحرافي كه بعيد نيست به تضاد كشيده شود همواره در هر انديشه اي رخ داده است. -آنچنان كه حامد از قرآن گفت(آيا اگر او بميرد يا كشته شود از عقيده خود برمى‏گرديد ) كه اين بازگشت نه در نام كه به نام اسلام و در هويت صورت گرفت. آنچنان كه معاويه و اصولا بين اميه و بي عباس و الخ-
و معمولا براي لاپوشاني اين انحراف در مواضع ديگري دست بر اغراق و غلو و سخت گيري و به عبارتي كاسه ي داغ تر از آش بودن مي گشايند تا گند مابقي در نيايد.
والسلام.

 
 
Anonymous ناشناس Says:

علیرضا جان:
1- اصولا این قرار اولیه خودش مشکل است. یعنی اینکه قرار بود مای نوعی پیرو خط امام باشیم. اصلا این خود یک انحراف است تا اینکه انحراف از این انحراف یعنی امام پیرو خط ما شدن را بررسی کنیم. برای پایه بحث ما غلط است. چون اساسا پیروی از فرد معنی ندارد و بسیاری از دردها و رنجهای ما بدین خاطر است. از ابتدا ما باید پیرو بینشی می شدیم مستقل از شخص. نه اینکه بینشی مبتنی بر حرفهای و کارهای شخصی که گاها بدون تناقض نبود. امام یک شخص است و انقلاب یک حرکت اجتماعی و اسلام یک بینش. این سه قابل قیاس نیستند. اگر کسی اسلام را شناخته باشد پیروی از فرد را کنار می گذارد و به قول حضرت علی به کلام توجه دارد نه به افراد زیرا معیارش حق است. حقی که معیاری برای شناخت افراد هم می شود نه برعکس.
2- محمد آخرین پیامبر دین اسلام است نه تنها پیامبر آن. من دقیقا همین نکته را خواستم بگویم. اسلام همان دین واحد است از آدم تا محمد.

 
 
Blogger Unknown Says:

حامد آقاي عزيز
نمي خواهم نظرم را در مورد اشتباه بودن يا نبودن پيروي از يك شخص بگويم چون اصلا بحث اين نبود ولي دو سوال برايم پيش آمده:
1- شما مي گوييد بسياري از دردها و رنج هاي ما به خاطر پيروي از يك شخص خاص است يا تفكر ملزم بودن به پيروي از يك شخص؟

2- مگر امام را رهبر انقلاب نمي ناميم اصلا مگر او را امام نمي ناميم پس وقتي شما پيروي از او را كار اشتباهي مي دانيد در نتيجه رهبري او و امام بودن اورا نفي مي كنيد در حالي كه مردم او را رهبر خود مي دانستند و خود او را انتخاب كردند و تاريخ نشان داده كه همه ي مردم نمي توانند در راس حكومت باشند و حكومت كنند و حكومت را بايد منتخب مردم بر عهده گيرد

و بحث ديگر شما كه در مورد محمد و دين اسلام است:
اسلامي كه شما مي گوييد حقيقت اديان الهي است و تا آنجايي كه من مي دانم تفسيري از اين آيه است: "ان الدين عند الله الاسلام" ولي در جهان امروز و در حال حاضر آيا شما مي توانيد بگوييد كه مسيحيت يهوديت و ديگر اديان الهي همه در راستاي دين الهي و يا همان اسلام هستند در حالي كه تناقضات زيادي در بين آنهاست وهمه دستخوش تحريفاتند اگر قبول كنيم كه دين اكمل ديني است كه محمد رسول آن است و ديني است كه كمتر مورد تحريف واقع شده پس در حال حاضر و در جهان امروز اسلام فقط دين محمد است.

 
 
Anonymous ناشناس Says:

1- هر دو مورد اگر کمی دقت کنیم به یک جا می رسد. اگر هدف پیروی از یک بینش باشد پیروی از شخص معنایی ندارد و یا مادامی معنی دارد که آن شخص پیرو آن بینش باشد و از آن تخطی نکند. پیروی از معصوم هم به نظر من استفاده کردن از یک کلمه غلط است. چون معصوم یعنی کسی که تخطی از اصول ندارد و در واقع پیروی از معصوم چیزی نیست جز پیروی از یک بینش. وقتی هم شخصی در جنگ جمل یا صفین (دقیق یادم نیست) پیش حضرت علی آمد و مردد بود که کدام طرف بر حق است آن حضرت او را ارجاع به حق و باطل و شناخت آنها داد تا بعد بتواند شخصی که بر حق است و شخصی که بر باطل بشناسد یعنی حضرت او را به سمت بینش سوق داد نه اشخاص.
2- من نمی توانم با این قطعیت در مورد تاریخ نظر بدهم.اصلا دارم فکر می کنم آیا در همه طول تاریخ حکومت وجود داشته است یا نه که حالا بحث سر این باشد همه مگر می توانند حاکم باشند یا نه. اما اینجا بحث سر انتخاب نیست. بحث سر دو جور طرز فکر است. آیا باید پیرو یک فرد بود یا پیرو یک بینش. آیا باید فرد را به بینش سنجید یا برعکس. آیا تبعیت از شخص جایی برای امکان تخطی برای او در نظر می گیرد یا نه؟
3- دین واحد است و هر پیامبر به این علت مبعوث شد تا تحریفاتی که در دین صورت گرفته است بزداید و دین خالص را به مردم نشان دهد و محمد هم به عنوان آخرین پیامبر همین کار را کرد. همان قدر که محمد دین خالص را به نمایش گذاشت، نوح،ابراهیم،موسی و عیسی هم آن دین خالص را به نمایش گذاشتند. تحریفات بعدی نه به نوح و ابراهیم و موسی و عیسی ربط دارد و نه به محمد. مگر ما الان با دین خالص روبرو هستیم؟کاش اینطور بود.

 
 
Anonymous ناشناس Says:

salam
matlabetono khondam
jaleb bod va albateh jaye fekr
merci

 
 
Blogger maryam Says:

پاسخ به Toranj :
سلام !
از توجه و به ویژه تفکر شما ممنونم.
کاش آدرس و یا رد پایی از خود به جا می گذاشتید.
متشکرم.

 
 
Anonymous ناشناس Says:

به نگاهم خوش آمدي

 
 
Anonymous ناشناس Says:

بازم سلام
پیدا کردن آدرس یا ردپای من خیلی سخت نیست در عین حالی که به نظر خودم خیلی هم مهم نیست
مهم اینه که شما راهتون رو ادامه بدین
مرسی

 
 
Blogger maryam Says:

پاسخ به toranj:
سلام!
هدفم از تقاضاي آدرس اينترنتي اين است كه با افكار و عقايد شما و همه خوانندگانم بيشتر آشنا شوم. هر طور مايليد.
بازم متشكرم.

 
 
Blogger maryam Says:

پاسخ به روح الله عنايتي:
سلام !
عدل وبه تبع آن ظلم آلت دست و ابزار مي شود. كلمه اي كه ما آن را صفت بلكه هدف براي جامعه ايده آل مي دانيم. آنوقت به درستي اشاره كرديد كلماتي اختراع مي شوند مثل مرز و ناموس كه اگر در معنايي كه در ذهن بكار برندگانشان است به آنها نگاه كنيم جز ظلم بار معنايي ديگري ندارند.
در اين پستها مي خواستم نشان دهم كه چگونه فلسفه ذهني ملتي را وارونه مي كنند تا خيال كند مظلوم است وحال آنكه در نوع خود ظالم است. همه ملت را مي گويم نه فقط سر دمداران آن را. زيرا عقيده دارم سردمداران تبلور ملت اند. واگر به خدا و پيغمبري ايمان دارندكه البته خيلي از آن دم مي زنندكه دارند همين خدا وعده داده شما را با همان افراد و ابزاري عذاب مي دهيم ونا بود مي كنيم كه عين همان بهانه ها وترفندهايي كه براي قربانيان خودتان داشتيد مثل قيم مآبي، خود برتر بيني، ادعاي سالاريت، تعين تكليف، رفتار دوگانه و سياست چماق و... را براي شما دارند. پس حالا حالاها بنشينيد و انتظار داشته باشيد كه سازمانهاي اتمي شما را باز بيني كنند. شما را به داشتن سلاح هسته اي محكوم و به نداشتن انرژي اتمي مجبور كنندو از جنگ بترسانند حال آنكه خود ضراد خانه هاي سلاح هسته اي دارند.
بلاخص در مساله زنان در ايران محدوديتها و قوانين ومحروميتهاي قيم مآبانه اي اعمال مي شود. تعيين تكليف مي نمايند (از سهميه بندي دانشگاها و مجلس و وپستهاي شغلي گرفته تا قوانين زن ستيز كه بحث تازه اي نيست تا حتي ريزترين و خصوصي ترين مساله مثل اظهار نظر فلان وزير و وكيل درباره شير مادر!) و وقتي مي پرسي چرا؟ مي گويند مصلحت در اين است و تو اين مصلحت را نمي داني و ما عقل كل ها چيزهايي مي دانيم وتا جا هايي را مي بينيم ونمي توانيم اختياراتي به شما تفويض كنيم ممكن است با اين اختيارات خود و ديگران را به نابودي بكشانيد. و وقتي مي پرسي خوب پس چرا همين اختيارات اگر باعث به انحرا ف رفتن ها مي شودرا به مردان جامعه مي دهيد (سياست دوگانه) جواب آن مي شود چون ما همان قيم ها هستيم.
و همين آدمها وقتي از سران كشورهاي آمريكايي واروپايي مي پرسند چرا شما همه نوع سلاح هسته اي داشته باشيد و ما حتي از انرژي صلح آميز آن محروم باشيم (سياست دوگانه)، آنها جواب مي دهند براي اينكه ما نژاد برتريم و سالار دنيا. به رشد و بلوغ استفاده از آن رسيده ايم. اما اگر چنين اختياري به شما بدهيم معلوم نيست به انحراف نرويد و خودتان و ديگران را نابود نكنيد. ما بايد بر شما نظارت كنيم و مانند مبصر چماق بدست كلاس شما را سركوب ومنكوب كرده براي شماتعين تكليف كنيم واگر تخطي كرديد با جنگي خانمان سوز شمارا برمي اندازيم جنگي كه آثار وتبعات آن برگرده همين ملت سنگيني خواهد كرد. چون شما به قيم نياز داريد آن هم به قيموميت ما.
اگر هم خدا و پيغمبري قائل نيستند كه اين بيشتر به واقعيت نزديك است همه آنچه گفته شد مي شود معناي از هر دست كه بدهي از همان دست مي گيري.
متشكرم ازتامل شما كه هدفم است و نظر شما كه فرصتي براي بسط بيشتر مطالبم برايم فراهم كرد.

 
 
Anonymous ناشناس Says:

سلام.
دعوتی ناگزیر به دست نوشته ها!
[گل]

 
 
Anonymous ناشناس Says:

سلام.
سربزنيد به تک درخت دست نوشته ها!

 
 
Anonymous ناشناس Says:

سلام.
پس از روزها اکنون یک روز برفی!

 
 
Anonymous ناشناس Says:

سلام
خيلي كم كار شديد

 
 
Anonymous ناشناس Says:

سلام.
دست نوشته ها با يک "هذيان" بروز است.
جدي نگيريد!
متشکرم!

 
 
Anonymous ناشناس Says:

سلام
چرا پست جدید نمیزارین؟
چرا؟
ما که منتظریم...
تا آخرش

 

Leave a Reply